3.1. Аналіз чинної системи розподілу обсягів фінансування із загального фонду між закладами вищої освіти з бюджетної програми «Підготовка кадрів закладами вищої освіти та забезпечення діяльності їх баз практики»

Обсяг фінансування другої частини в гривнях і-того ЗВО визначається як частка від видатків за показники діяльності закладів вищої освіти, з урахуванням питомої ваги показника діяльності закладу Pr(i) у сумі показників діяльності усіх закладів вищої освіти, що належать до сфери управління МОН, за формулою (3.1).

Аналіз показників з таблиці додатку Р (стовпці 13 – 18) показав суттєву різницю областей значень різних показників.

КПР(і) – показник профілізації змінюється від 0,84 до 2,16;

M(i) – показник масштабності змінюється від 0,8 до 1,5;

N(i) – показник наукової діяльності змінюється від 1,0 до 1,5;

R(i) – показник міжнародного визнання приймає два значення 1,0 та 1,1;

O(i) – показник регіональної підтримки приймає тільки три значення 1,0; 1,03; 1,07.

P(i) – показник працевлаштування випускників у цьому році залишався незмінним 1,0.

Розглянемо більш детально кількісні характеристики кожного із цих показників послідовно.

Отже, найбільшим впливом наділений показник профілізації. Його варіативність складає 1,32 одиниць (2,16 – 0,84). По суті, це коректно, але у відкритому доступі не вдалося знайти обґрунтування розміру індексів рівнів та форм вищої освіти, індексів спеціальностей. Для їхнього розрахунку потрібна масштабна робота (слід розрахувати трудомісткість підготовки одного фахівця за різними спеціальностями, рівнями та формами вищої освіти). Однак позитивним є хоча б те, що тим чи іншим чином враховується різний розмір трудомісткості в підготовці фахівців різних спеціальностей. У системі, що існувала до 2020 року, різниця у фінансуванні підготовки фахівців різних спеціальностей визначалася майже виключно через заробітну плату науково-педагогічного персоналу, згідно з Постановою Кабінету Міністрів України від 17 серпня 2002 р. № 1134 «Про затвердження нормативів чисельності студентів (курсантів), аспірантів (ад’юнктів), докторантів, здобувачів наукового ступеня кандидата наук, слухачів,

інтернів, клінічних ординаторів на одну штатну посаду науково-педагогічного працівника у вищих навчальних закладах III і IV рівня акредитації та вищих навчальних закладах післядипломної освіти державної форми власності».

Показник масштабності змінюється від 0,8 до 1,5, і таким чином він має другий за розміром вплив на фінансування. Його варіативність складає 0,7 одиниць (1,5 – 0,8).

Показник наукової діяльності змінюється від 1,0 до 1,5. Його варіативність дорівнює 0,5 одиниць.

Показник міжнародного визнання приймає два значення 1,0 та 1,1. Його варіативність дорівнює 0,1 одиниць.

Показник регіональної підтримки приймає тільки три значення 1,0; 1,03; 1,07, таким чином його варіативність складає 0,07 одиниць.

Напишіть відгук

Ваша пошт@ не публікуватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*

Можна використовувати XHTML теґи та атрибути: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>