3.1. Аналіз чинної системи розподілу обсягів фінансування із загального фонду між закладами вищої освіти з бюджетної програми «Підготовка кадрів закладами вищої освіти та забезпечення діяльності їх баз практики»

Згідно з фактичними даними за 2019 рік (див. таблицю в додатку Р) розрахуємо розподіл ЗВО за ознакою надходжень до спеціального фонду за результатами наукової та науково-технічної діяльності, про які вже було зазначено вище (рис. 3.3).

Рис. 3.3. Гістограма розподілу ЗВО за інтервалами надходжень до спеціального фонду за результатами наукової та науково-технічної діяльності за проектами міжнародного співробітництва та господарськими договорами, приведений до чисельності науково-педагогічних працівників у закладі вищої освіти (грн) та друга вісь абсцис – показник рівня наукової діяльності закладу вищої освіти N(i).

Враховуючи важливість стимулювання науково-педагогічного персоналу ЗВО до наукової діяльності, на думку автора, було б логічно показник наукової діяльності присвоювати за прикладом показника масштабності. Наприклад, для ЗВО, що мають обсяги надходжень до спеціального фонду за результатами наукової та науково-технічної діяльності за проектами міжнародного співробітництва та господарськими договорами, приведений до чисельності науково-педагогічних працівників від 0 грн до 500 грн, надавати N(i) = 0,8; від 500 грн до 2 000 грн – N(i) = 1,0; від 2 001 грн до 5 000 грн – N(i) = 1,2, для подальших інтервалів надавати N(i) за діючою схемою.

Крім того, звісно, залучення іноземних інвестицій у межах міжнародного співробітництва для фінансування діяльності ЗВО також дозволяє економити витрати загального фонду Бюджету на вищу освіту. Більш того, такі міжнародні програми, наприклад, як «ЕРАЗМУС+» та програми AUF (Agence universitaire de la francophonie) фінансують тільки ті проекти, які пройшли дуже прискіпливий відбір. Отже, ЗВО, що отримали фінансування, безумовно, мають авторитет у міжнародної науково-освітянської спільноти. Неможливо собі уявити, що в межах цих програм фінансувалися б слабкі ЗВО з точки зору розвитку науково-педагогічного персоналу.

Напишіть відгук

Ваша пошт@ не публікуватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*

Можна використовувати XHTML теґи та атрибути: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>