3.1. Аналіз чинної системи розподілу обсягів фінансування із загального фонду між закладами вищої освіти з бюджетної програми «Підготовка кадрів закладами вищої освіти та забезпечення діяльності їх баз практики»

Друга частина обсягу фінансування, яка надається залежно від результатів діяльності (FP), формується як різниця між обсягом видатків на фінансування освітньої діяльності ЗВО (FHE), обсягу видатків фінансування їх стабільної діяльності (FS) та резерву (FR).

Іншими словами, частка обсягів видатків на фінансування освітньої діяльності, яка залишилась після виділення видатків фінансування їх стабільної діяльності (FS), розподіляється МОН між обсягом видатків за показники діяльності і-того закладу вищої освіти (FP) та резерву обсягу фінансування (FR).

Згідно із діючою Постановою КМУ № 1146, консолідований обсяг резерву (FR) на певний рік, його розподіл між закладами вищої освіти, використання та корегування визначаються МОН відповідно до Методичних рекомендацій, яких немає у відкритому доступі.

Обсяг видатків за показники діяльності всіх закладів вищої освіти на 2020 рік (FR) встановлено в сумі 3 672 241 120 грн (у таблиці в стовпці 6 в додатку Р.

Розподіл його між ЗВО розрахований МОН з урахуванням показників діяльності і-того ЗВО та визначається як частка від видатків за показники діяльності закладів вищої освіти з урахуванням питомої ваги показника діяльності закладу (Pr(i)) у сумі показників діяльності всіх закладів вищої освіти, що належать до сфери управління МОН: 

Показник діяльності певного закладу вищої освіти (Pr(i)) розраховується на підставі таких його параметрів:

1. Розрахункового контингенту здобувачів вищої освіти, які навчаються на умовах державного замовлення (PK(i)) в певному закладі вищої освіти на умовах державного замовлення. Він розраховується за формулою:

де KNT(i, t, u, v, w) – фактична кількість здобувачів вищої освіти на умовах державного замовлення в певному закладі вищої освіти (i), за ступенем (освітньо-кваліфікаційним рівнем) вищої освіти (t), які навчаються на основі раніше здобутого ступеня (рівня) освіти (u), за спеціальністю (спеціалізацією, предметною спеціальністю, за якими здійснюється розміщення державного замовлення) або напрямом підготовки (v), за формою здобуття вищої освіти (w) станом на 1 жовтня попереднього календарного року згідно з офіційною звітністю;

IR(t) – індекс рівня вищої освіти;

IS(v) – індекс спеціальності;

IF(w) – індекс форми здобуття освіти.

Введемо додатковий показник, який не використовується в «Постанові…», але він дозволяє краще ілюструвати сутність показника діяльності певного закладу вищої освіти Рr(i). Він розраховується як відношення розрахункового контингенту здобувачів вищої освіти, які навчаються на умовах державного замовлення, до фактичної кількості здобувачів вищої освіти на умовах державного замовлення в певному закладі вищої освіти (i). Назвемо його показник профілізації і-того ЗВО.

Сутнісний аналіз показує, що цей показник оцінює трудомісткість (складність) підготовки здобувачів у і-тому ЗВО з огляду на їхню спеціальність, рівень та форму вищої освіти. Чим більше значення коефіцієнта, тим більше йому буде виділено коштів.

Напишіть відгук

Ваша пошт@ не публікуватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*

Можна використовувати XHTML теґи та атрибути: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>