3.1. Аналіз чинної системи розподілу обсягів фінансування із загального фонду між закладами вищої освіти з бюджетної програми «Підготовка кадрів закладами вищої освіти та забезпечення діяльності їх баз практики»

Отже, не зважаючи на те, що показник профілізації у Національного технічного університету України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського» та Державного університету телекомунікацій майже однаковий (1,48 та 1,47, відповідно), фінансування одного студента з розрахункового контингенту відрізняється на 288,7 % (100·11 929,17 / 4 131,32). Така різниця обумовлена значеннями показників діяльності цих університетів (табл. 3.1).

Таблиця 3.1 Значення показників діяльності згідно з таблицею в додатку Р

Розрахунки показали, що чутливість моделі фінансування до зміни показників діяльності є високою. Майже за однаковими значеннями показника профілізації університет із верхньої частини списку та з нижньої його частини отримав фінансування на одного студента з розрахункового контингенту (таблиця в додатку Р) майже в три рази більше (288,7 %).

Отже, різниця в розмірі фінансування одного студента з розрахункового контингенту суттєво залежить від показників діяльності ЗВО, що спрямовує діяльність їхнього менеджменту у визначеному напрямі. Цей напрям формується через розмір відповідних показників діяльності, що, на погляд автора, є головною метою запровадження нової системи розподілу фінансування із загального фонду між ЗВО. 

Однак, враховуючи високу чутливість моделі фінансування до зміни показників діяльності, потрібно, на погляд автора, внести корективи в області значень цих показників, їхньої варіативності та інтерпретації складу.

Запроваджена система буде ефективно діяти тільки в тісній координації із системою державного замовлення, оскільки показник профілізації має суттєву вагу в моделі, що розглядається. Збереження на рівні 80 % обсягу фінансування стабільності діяльності ЗВО де-факто консервує структуру їхньої мережі та структуру матеріальної бази кожного окремого ЗВО, яка історично будувалася під потреби іншої економіки. Тому поступово зменшуючи фонд FS та корегуючи державне замовлення на фахівців відповідно до потреб майбутньої економіки, можна впродовж 5 – 7 років оптимізувати як структуру мережі ЗВО, так і структуру їхньої матеріально-технічної бази.

Напишіть відгук

Ваша пошт@ не публікуватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*

Можна використовувати XHTML теґи та атрибути: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>