2.5. Порушення статистичної однорідності спільноти вступників до ЗВО

Існує так званий «історичний чинник», який полягає в тому, що сім’ї з покоління у покоління живуть, працюють та забезпечують себе в тій чи іншій сільській місцевості, у тих чи інших невеликих містах. За рідким виключенням для дітей із таких сімей, незважаючи на вмотивованість батьків та родичів, доступні сільські та міські школи середнього рівня. Рівень підготовки репетиторів у такій місцевості також має відповідний рівень. У таких умовах формується особлива спільнота вступників, що формує середній кластер. Ця спільнота за своїми когнітивними здібностями, вмотивованістю також неоднорідна, але має значно менші можливості підготовки до ЗНО, ніж особи з першого кластера. Незважаючи на це, результати проходження тестування будуть, безумовно, також випадковою величиною, що підпорядкована нормальному закону розподіл балів сертифікатів ЗНО, але зі своїми параметрами.

Одним із суттєвих чинників формування учнівської спільноти є поєднання байдужості, пасивності, демотивованості батьків та учнів. Ця спільнота за своїми когнітивними здібностями також неоднорідна, тому незважаючи на байдужість до навчання та демотивованість, результати проходження тестування будуть, безумовно, також випадковою величиною, що підпорядкована нормальному закону розподілу балів сертифікатів ЗНО зі своїми параметрами.

Одним із головних параметрів закону розподілу і, особливо, нормального розподілу є «середнє значення випадкової величини», для якого ймовірність є найбільшою. У нашому випадку – це «бал сертифікатів ЗНО» з відповідного предмета, який найчастіше отримували абітурієнти даної сукупності. Отже, для кожного з розглянутих вище кластерів є своє «середнє значення балів сертифікатів ЗНО», що обумовлює полігорбність гістограм, полігонів та кривих розподілу частот цієї випадкової величини. Використання виявлених кластерів внутрішньому менеджменту закладів вищої освіти доцільно використовувати як інформаційне підґрунтя в процесі управління відбором і набором абітурієнтів, пов’язуючи з результатами моніторингу щодо «недооцінених» та «переоцінених» спеціальностей і спрямовуючи майбутніх студентів навчатися на ті спеціальності, до яких вини мають психологічні здібності та яким відповідає набутий ними рівень компетентностей і здатність до навчання.

Напишіть відгук

Ваша пошт@ не публікуватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*

Можна використовувати XHTML теґи та атрибути: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>