2.5. Порушення статистичної однорідності спільноти вступників до ЗВО

З іншого боку, високі бали ЗНО від 173 і вище отримало 682 учня, що складає 39 % від всього контингенту абітурієнтів, які пройшли тестування. З них 278 учнів отримали бали 190 і більше балів, що на 87 учнів більше ніж обґрунтовано нормальним законом розподілу (на 5 % від загального контингенту). Таким чином виділяються три кластери абітурієнтів Харківської області 2019 року:

· 488 осіб – 100 – 139,5 бала;

· 574 особи – 140 – 172,5 бала; · 688 осіб – 173 – 200 балів.

З першого кластера тільки 25 осіб може бути складовою єдиної спільноти абітурієнтів 2019 року. Зазначимо, 463 особи – це, скоріше за все, байдужі, пасивні, демотивовані, посередніх здібностей, учні тих шкіл, що не володіють необхідними педагогічними (математика) та матеріальними ресурсами.

Загальна схема формування кластерів абітурієнтів представлена на рис. 2.29.

Розшарування учнів зароджується в початковій школі. Раніше школи мали вплив на батьків безпосередньо або через місце роботи. За останні чверть століття вчителі школи поступово втратили організаційні та адміністративні важелі мотивування до навчання, а здатності формування зацікавленості учнів ще не набули.

Батьки були більш-менш однаково забезпечені матеріально, але з часом поступово влаштування дитини у «просунуту» школу для багатьох батьків стало нерозв’язною проблемою з фінансових та організаційних причин.

Раніше майже всі школи за необхідної вмотивованості учнів давали необхідний і достатній рівень компетентностей для вступу до ЗВО, тому нагальної проблеми вибору тієї чи іншої школи у більшості сімей не існувало. Поступово школи розділилися та ті, де вчать, і на ті, де ставлять оцінки і видають атестат.

До 2008 року існували фінансові, організаційні та адміністративні можливості впливу на результати вступних іспитів. Втрату цих можливостей не відразу адекватно оцінили батьки та учні. Два – три роки проходило розуміння того, що потрібно вчити дітей, а не влаштовувати їх у ЗВО. Цей лаг і відсунув до 2011 – 2012 років початок розшарування спільноти вступників до ЗВО на три кластери. Узагальнена спрощена схема формування різних кластерів абітурієнтів надана на рис. 2.29.

Напишіть відгук

Ваша пошт@ не публікуватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*

Можна використовувати XHTML теґи та атрибути: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>