2.5. Порушення статистичної однорідності спільноти вступників до ЗВО

Різнорідність множини абітурієнтів проявляється не тільки у тих регіонах, що розглядалися окремо, а і в цілому по Україні. У додатку М в табл. М.1 – М.4 та графіках на рис. М.1 – М.4 представлені дані щодо розподілу балів сертифікатів ЗНО з математики та української мови і літератури абітурієнтів 2018 – 2019 рр. з усієї України. Результати розрахунків та графічний матеріал обґрунтовано свідчать про наявність суттєвої неоднорідності множини абітурієнтів в цілому по Україні. Як по окремим регіонам так і по всій Україні спостерігається полігорбність кривих розподілу балів сертифікатів ЗНО. Особливо рельєфно виглядають дані за першими двома інтервалами балів сертифікатів ЗНО (див. графіки на рис. М.1 – М.4 в додатку М). Йдеться про інтервал балів сертифікатів від 100 до 129,5.

Розглянемо більш детально можливі умови формування спільноти вступників, що характеризуються такими графіками для сертифікатів ЗНО з математики.

Рівень підготовки з математики в середній школі дійсно знаходиться на низькому рівні, що обумовлено багатьма чинниками. Серед них можна виділити рівень підготовленості учителів із природничих наук та математики.

Здібна молодь не вступає до педагогічних ЗВО, прохідні бали сертифіка тів ЗНО на місця держзамовлення на педагогічні спеціальності залишаються вкрай низькими. У табл. 2.17 наведені дані про бали, що необхідні для вступу на бюджетну форму навчання, а щодо вступу на контракт, то маємо по факту ще більш низькі бали.

Така ситуація може бути пояснена низьким рівнем престижності праці педагогів, що обумовлена, крім усього іншого, відносно низьким рівнем заробітної плати, непростими умовами праці. Отже, після закінчення ЗВО в школу, за рідким виключенням, приходять недостатньо компетентні вчителі, що не може забезпечити підвищення якості середньої освіти.

Таблиця 2.17 Мінімальний прохідний бал за широким конкурсом за спеціальністю 014 «Середня освіта» (за предметними спеціалізаціями) [16]

Більш того, потрібно зазначити, що тести з математики за своєю складністю орієнтовані на вкрай низький рівень математичної компетентності учнів. Учені університету провели дослідження змісту тестів із математики, що були використані у 2016 році. Зміст та результати теоретичного та експериментального дослідження подано в додатку Н.

Напишіть відгук

Ваша пошт@ не публікуватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*

Можна використовувати XHTML теґи та атрибути: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>