Аналіз фактичних даних щодо розподілу балів сертифікатів ЗНО з україн ської мови і літератури учнів Харківської області у 2018 році та розрахунки відповідних теоретичних значень згідно з нормальним законом розподілу надані в табл. И.39 в додатку И.
Оскільки λ = 5,65>λ0,01 = 1,63, гіпотеза про нормальний закон розподілу відхиляється. Графічне представлення результатів надано у вигляді гістограми, полігона та графіка на рис. 2.26.
Аналіз фактичних даних щодо розподілу балів сертифікатів ЗНО з української мови і літератури учнів Харківської області у 2019 році та розрахунки відповідних теоретичних значень згідно з нормальним законом розподілу надані в табл. И.40 в додатку И. Графіки розподілу балів сертифікатів ЗНО з української мови і літератури учнів Харківської області у 2019 році надані на рис. И.22 додатку И λ = 2,75>λ0,01 = 1,63, гіпотеза про нормальний закон розподілу відхиляється).
Аналіз фактичних даних щодо розподілу балів сертифікатів ЗНО з української мови і літератури учнів Тернопільській області у 2018 – 2019 рр. та розрахунки відповідних теоретичних значень згідно з нормальним законом розподілу надані в табл. И.31, И.32 в додатку И Графіки розподілу балів сер тифікатів ЗНО з української мови і літератури учнів Тернопільської області у 2018 – 2019 рр. надані на рис. И.17, И.18 в додатку И.
Аналіз балів сертифікатів ЗНО з української мови і літератури учнів регіонів, що розглядаються, у 2018 – 2019 роках показує результати, подібні результатам аналізу сертифікатів з математики за ці роки. Ці результати кардинально відмінні від тих, що отримані за сертифікатами ЗНО 2008 – 2009 років. Гіпотеза про нормальний закон розподілу не тільки не підтверджена, згідно з критерієм Колмогорова – Смірнова, а і взагалі втратила форму «гаусової» кривої. Фактична кількість сертифікатів ЗНО з української мови і літератури з балами в інтервалі 170 – 200, що видані учням, значно перевищує кількість, що відповідає нормальному закону. Крім того, з’явилися двогорбий та навіть тригорбий розподіли, що свідчить про втрату статистичної однорідності спільноти, що тестується.