2.3. Аналіз результатів ЗНО у 2008 – 2009 роках

Таблиця 2.14 Показники відхилення фактичного розподілу сертифікатів ЗНО з української мови і літератури від нормального у 2008 – 2009 роках

Згідно з даними табл. 2.14, найбільша кількість абітурієнтів, що отримали завищені бали в сертифікатах ЗНО з української мови і літератури у 2008 та 2009 роках, була з м. Києва та Львівської області. Сумарно за ці два роки по м. Києву – 1 044 особи, а по Львівській області – 1 913 особи. У цілому за два роки по цим двом регіонам 2 957 осіб, що становить 68 % від загальної кількості осіб із завищеними балами по п’яти регіонам, що досліджувалися (4 336 осіб).

Відхилення фактичного розподілу стохастичної величини «бали сертифікатів ЗНО з математики та з української мови і літератури» у 2008 – 2009 роках у вказаних регіонах від нормального закону розподілу може бути обумовлене дією тим чи іншим чинником із шести, що були перераховані вище.

З точки зору теорії ймовірності та математичної статистики дія таких чин ників, як більш високий рівень підготовки учителів математики, більший обсяг годин у навчальних планах шкіл, більша вмотивованість батьків та абітурієнтів до навчання, кращій менеджмент освіти у цих регіонах, навіть якщо вони дійсно мають місце, розповсюджується на всіх, або на переважну частину, абітурієнтів регіону, І тому, не можуть змінити закон розподілу в цілому. Вони можуть змінити деякі параметри закону розподілу, наприклад, середні значення випадкової величини, а абсолютні значення відхилення фактичної кількості сертифікатів із конкретними балами від теоретичних значень мають бути в межах статистичної похибки. Тільки не стохастичний цілеспрямований чинник може деформувати закон розподілу «бали сертифікатів ЗНО».

Тому для впевнених висновків потрібні додаткові сутнісні дослідження. Потрібен прискіпливий аналіз фактичної ситуації за кожним технологічним етапом проходження тестування, починаючи з підготовки тестових завдань і закінчуючи поставленням балів у сертифікати. Ризик втручання невипадкового чинника різний на кожному з етапів, тому потрібно їх ранжувати та оцінити економічну ефективність зниження відповідного ризику. Недостатня об’єктивність проведення ЗНО, яка обумовлена порушеннями на будь-якому етапі, призводить до дискредитації чудової ідеї незалежного зовнішнього оцінювання результатів навчання, порушення якості селекції учнів під час вступу до ЗВО і, врешті-решт, може суттєво вплинути на якість навчання студентів у майбутньому та використання методів і прийомів подання навчального матеріалу.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Напишіть відгук

Ваша пошт@ не публікуватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*

Можна використовувати XHTML теґи та атрибути: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>