2.2. Загальні питання зовнішнього незалежного оцінювання в Україні

Така система оцінювання здатностей абітурієнтів може претендувати на статус чистого експерименту, оскільки не було учасників процесу, які зацікавлені в зовнішньому втручанні для завищення або заниження оцінок.

· Ректорат університету не зацікавлений за визначенням, оскільки він ініціював запрошення незалежних оцінювачів саме з огляду на їхню незалежність.

· Працівники Центру не зацікавлені, оскільки вони наперед не знали про цю акцію і практично не могли забезпечити витік інформації.

· Курсанти військового університету, що чергували перед аудиторіями, отримали цей наряд від свого керівництва напередодні ввечері, тому також не мали ні технічної, ні будь-якої іншої можливості втрутитися в процес оцінювання.

· Використовувалися тільки закриті тести і перевірка здійснювалася комп’ютером, тому вплинути на оцінку окремі працівники Центру також не могли. Хоча головним у цьому є те, що у них для цього не було жодної зацікавленості.

Такі умови проведення тестування, на погляд автора, забезпечили дійсну незалежність цього процесу. До того ж про це свідчить вигляд кривої розподілу балів, що отримані абітурієнтами в сертифікатах. Теоретичні та емпіричні криві розподілу балів сертифікатів подані на рис. 2.7 і рис. 2.8.

Статистичні характеристики набору даних для дослідження тестування з математики абітурієнтів ХНЕУ у 2007 р. такі: кількість абітурієнтів – 558; середній бал – 5,681; середнє квадратичне відхилення – 1,81; значення критерію Колмогорова – Смірнова λ = 0,862, що значно менше 1,36. Далі маємо прийняти гіпотезу про нормальний закон розподілу. Відомо, що за обчисленого значення λ<1,36 гіпотезу про нормальний закон розподілу приймають із надійністю 95 %; за обчисленого значення λ>1,63 гіпотезу про нормальний закон розподілу відхиляють із рівнем значущості α = 0,01; при λ ∈ (1,36; 1,63) однозначно сказати не можна, для уточнення слід використати інший критерій.

Аналогічно були обчислені статистичні характеристики набору даних для дослідження тестування з української мови і літератури: кількість абітурієнтів – 468; середній бал – 7,35; середнє квадратичне відхилення – 1,737; значення критерію Колмогорова – Смірнова λ = 1,037<1.36, гіпотеза про нормальний закон розподілу приймається.

Рис. 2.7. Розподіл оцінок незалежного тестування з математики абітурієнтів ХНЕУ у 2007 році (12-бальна система)

Напишіть відгук

Ваша пошт@ не публікуватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*

Можна використовувати XHTML теґи та атрибути: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>