2.2. Загальні питання зовнішнього незалежного оцінювання в Україні

Цікавим видається досвід регіонів та м. Києва, що утворюють перший кластер. Мова йде не про випадковість, оскільки дослідження охоплює великий проміжок часу, а про систему. Виникає питання, за рахунок яких чинників із року в рік у цих регіонах вдається отримувати середні бали, що перевищують середні по Україні.

В якості гіпотези сформулюємо такі чинники:

  1. Рівень підготовки вчителів з математики перевищує середній по Україні.
  2. У шкільних навчальних планах у цих регіонах більше додаткових годин виділяється на математичні дисципліни.
  3. Батьки більш вмотивовані та мають більше ресурсів для підтримки математичної підготовки своїх дітей, ніж в інших регіонах.
  4. Абітурієнти у цих регіонах більш мотивовані до навчання.
  5. Менеджмент освіти у цих регіонах більш активно спрямований на покращення результатів ЗНО своїх учнів.
  6. Умови проведення тестування в межах ЗНО у цих регіонах певною мірою відмінні від тих, які мають місце в інших.

За рахунок перших п’яти чинників можна отримати кращі результати не тільки в межах ЗНО, а й під час проведення міжнародних та всеукраїнських олімпіад із математики і пов’язаних із нею дисциплін, де учасники мають продемонструвати системне володіння матеріалом. Однак дані за 2015 – 2019 роки [29], що представлені в табл. 2.10, не підтверджують цю тезу.

Таблиця 2.10 Порівняння результатів (кількості призерів) учнів у Всеукраїнських учнівських інтелектуальних змаганнях з математики та Міжнародній математичній олімпіаді

Напишіть відгук

Ваша пошт@ не публікуватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*

Можна використовувати XHTML теґи та атрибути: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>