2.1. Дослідження можливості використання психологічних характеристик вступників та балів їхніх сертифікатів ЗНО для оцінки майбутніх результатів навчання

Наступним після IQ чинником, що може впливати на успішність оволодіння необхідними компетентностями, є рівень креативності (CL). В університеті її рівень вимірюється за методикою Е. Торренса. Оцінюється дві складові креативності:

  1. гнучкість, як здатність знаходити різні шляхи вирішення поставленого завдання, змінювати програму дій залежної від мінливих обставин;
  2. оригінальність як здатність продукувати і просувати нові ідеї, які відрізняються від загальновідомих та усталених.

Результати тестування надані в табл. 2.4. Для студентів університету характерна висока креативність за складовою «гнучкість». Відсоток студентів, які показали вищі за середні результати вміння знаходити шляхи вирішення проблем в умовах значної мінливості обставин, сягає 90 % у 2019 році, тоді як у 2016 році таких студентів було всього 42,4 %.

За другою складовою креативності «оригінальність» відсоток студентів, що показали вищі за середні здатності, знаходиться у межах 7,3 – 16,4 %. Цей показник зріс за три роки більш ніж у два рази. Це достатньо високий результат, оскільки більш чверті студентів здатні продукувати нові ідеї, що вкрай необхідно для інноваційної та підприємницької діяльності.

Таблиця 2.4 Відсоток студентів, що отримали високі оцінки

Формування компетентного фахівця значною мірою залежить від розвитку у кожного студента такої особистісної компетентності, як «комунікабельність». Вона багато в чому залежить від особливостей емоційного інтелекту кожного студента. В університеті для оцінювання рівня емоційного інтелекту (ЕQ) використовується методика Н. Хола. Дані з оцінювання складових емоційного інтелекту надані в табл. 2.5.

Напишіть відгук

Ваша пошт@ не публікуватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*

Можна використовувати XHTML теґи та атрибути: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>