2.1. Дослідження можливості використання психологічних характеристик вступників та балів їхніх сертифікатів ЗНО для оцінки майбутніх результатів навчання

Тобто стрімке зростання IQ першокурсників університету за останні роки ніяким чином не відповідає світовій тенденції.

Однак тестування та аналіз даних, який проводиться відділом забезпечення якості, не викликає сумнівів у своїй об’єктивності. В університеті вже багато років функціонує система оцінювання якості контингенту вступників, аби корегувати навчальний процес. У межах дисципліни «Вступ до університетської освіти», у вересні проводиться тестування першокурсників на предмет рівня інтелекту (за Р. Амтхауером), креативності (за Е. Торренсом) та емоційного інтелект (за Н. Холом). Отже, у базі даних є дані цих тестувань по кожному студенту. Ці дані були використані під час формування діаграми на рис. 2.1.

Тестування проводилося тільки наших студентів першокурсників, тому висновок про зростання або зниження інтелекту молоді відповідного віку по всій Україні робити не коректно. Отриманий результат свідчить лише про те, що першокурсники Харківського національного економічного університету ім. С. Кузнеця мають зростаючий рівень IQ за період 2010 – 2018 роки.

Отже, на фоні загально світової тенденції зниження IQ, наші першокурсники показують суттєве його зростання. Це, безумовно, свідчить про те, що до університету з року в рік приймаються на навчання тільки ті вступники, які мають вищі показники IQ, ніж у середньому по країні. Така тенденція свідчить про зростання авторитету університету у абітурієнтів та їхніх батьків.

Крім того, аби проаналізувати структуру контингенту першокурсників, була проведена кластеризація даних за допомогою пакету «Statgraphics Centurion». Перший кластер об’єднує студентів з IQ відносно низькими значеннями, другий – із середніми значеннями, а третій – із відносно високими значеннями IQ.

Результати розрахунків надані в табл. 2.3. Дані загалом по університету показують суттєву зміну структури першокурсників за ознакою IQ. Якщо у 2010 році чисельність студентів у відсотках у першому, другому та третьому кластерах складала, відповідно, 33,08; 30,49; 36,43, то у 2018 році – 4,7; 58,2; 37,1.

Іншими словами, у 2018 році кількість першокурсників, що мають IQ відносно нижчі за середні, складають 4,7 %, тоді як у 2010 році цей відсоток складав 33,08 %. Це свідчить про те, що структура контингенту першокурсників університету покращилася за останні роки. Дійсно, кількість студентів, які мають IQ середній та вищий у загальній чисельності у 2018 році, складає 95,3 % (58,2 + 37,1), тоді як у 2010 році цей відсоток дорівнював 66,92 % (30,49 + 36,43).

Напишіть відгук

Ваша пошт@ не публікуватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*

Можна використовувати XHTML теґи та атрибути: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>