2.1. Дослідження можливості використання психологічних характеристик вступників та балів їхніх сертифікатів ЗНО для оцінки майбутніх результатів навчання

В Україні найбільш проблемною з-поміж трьох галузей згідно з дослідженнями PISA є математика.

Достатньо значний відсоток учнів/студентів із рівнем читацької, математичної та природничо-наукової грамотності нижче базового, і незначний відсоток учнів/студентів, які досягли найвищого рівня грамотності принаймні з однієї з галузей PISA.

74,1 % 15-річних підлітків України досягли базового рівня сформованості читацької грамотності; 64 % – математичної грамотності; 73,6 % – природничо-наукової.

До того ж важливо відзначити, що 46,4 % 15-річних учнів України продемонстрували високий рівень читацької грамотності, 37,9 % – грамотності з математики і 43,6 % – грамотності із природничо-наукових дисциплін.

Для оцінювання динаміки результатів міжнародних вимірювань якості освіти візьмемо показники, що приблизно порівнювальні в межах двох проектів TIMSS та PISA. Такими показниками є відхилення середніх балів, що отримали наші діти, від середніх балів однолітків з інших країн, хоча перелік країн, що брали участь у цих двох проектах, не співпадає повною мірою. Дані наведені в табл. 2.2.

Таблиця 2.2 Негативне відхилення середніх балів вимірювання результатів навчання учнів України від середніх значень за країнами, що брали участь у проектах

Отже, результати оцінювання якості системи освіти України міжнародними організаціями у межах проектів TIMSS та PISA не дають ніяких вагомих аргументів для того, щоб висувати гіпотезу, що в країні створені умови для випереджаючого зростання інтелекту населення виміряного тестами на кшталт Амтхауера порівняно з іншими країнами світу.

Тобто з урахуванням європейських та світових тенденцій за десять років IQ наших студентів не мав би суттєво змінитися. Однак об’єктивні вимірювання дають як результат суттєве зростання (див. рис. 2.1).

Напишіть відгук

Ваша пошт@ не публікуватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*

Можна використовувати XHTML теґи та атрибути: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>