У цьому підрозділі аналізується можливість прогнозування здатності кожного вступника (абітурієнта) до оволодіння вказаними компетентностями до початку
навчання. Показник здатності до навчання має бути максимально валідним у тому сенсі, що чим більше його значення у конкретного вступника, тим кращі результати навчання будуть у нього в процесі навчання в університеті [7].
В університеті більше 15 років проводяться дослідження психологічних характеристик студентів. Частково результати цих досліджень представлені в роботах [4; 5; 9]. Дослідження проводилися тестами структури інтелекту Р. Амтхауера, за методикою оцінювання креативності Е. Торренса та методикою оцінювання складових емоційного інтелекту Н. Хола.
Першим безумовним висновком є те що коефіцієнт інтелектуального розвитку (IQ) першокурсників Харківського національного економічного університету ім. С. Кузнеця з року в рік зростає. Він має таку середню кількість балів із 192 можливих (рис. 2.1).