2.1. Дослідження можливості використання психологічних характеристик вступників та балів їхніх сертифікатів ЗНО для оцінки майбутніх результатів навчання

Що стосується зв’язку між IQ та конкурсним балом, то на рівні університету серед студентів основної групи KKR значимий і дорівнює 0,4192. Тобто чим більший коефіцієнт інтелектуального розвитку студента, тим більше у нього конкурсний бал. Такий висновок не суперечить логіці процесу оцінювання.

Тоді як для додаткової групи вказаний зв’язок не є значущим. Інакше кажучи, для цієї групи студентів високий конкурсний бал забезпечується не тим, що вимірюється як «рівень інтелектуального розвитку». Студенти, що складають додаткову групу, не вважають себе сильними в математиці. І тому вони не приділяли уваги її вивченню та не отримували сертифікат ЗНО з математики, однак отримали достатньо високий конкурсний бал на нематематичних предметах. Це показує стійкий позитивний зв’язок з успішністю навчання – чим більший конкурсний бал у студента, тим вищі бали успішності його навчання (табл. 2.6, стовпець 5).

З отриманих даних потрібно зробити наступний висновок: успішність навчання у галузях знань та спеціальностях, що подані в табл. 1, не повною мірою залежить від розвитку тієї частини інтелекту, що вимірюється тестами Амтхауера. Фіксована структура тестів не надає достатньої можливості компенсувати невисокі бали за математичний та математично-просторовий типи мислення іншими типами мислення, які також забезпечують достатню успішність навчання.

Повертаючись до прогнозування значення інтегрального чинника результатів навчання за п’ятьма показниками (IQ, CL, ЕQ, КВ, ZМАТ), що були виміряні під час вступу до університету, потрібно констатувати, що три з них кореляційно пов’язані між собою (див. табл. 2.6), тому більш коректно будувати модель для оцінювання впливу всіх вказаних показників на успішність навчання на основі кореляційної матриці.

Побудуємо регресійну модель залежності успішності навчання SS від рівня емоційного інтелекту (EQ), коефіцієнта інтелектуального розвитку (IQ), конкурсного бала (KB), рівня креативності (CL) та кількості балів сертифіката ЗНО з математики (ZМАТ) для основної групи.

Коефіцієнт детермінації показує, що 47,83 % флуктуації або змінності успішності студентів (SS) пояснюється зміненням значень показників, що використані у даній моделі. Цей показник можна інтерпретувати як статистичну якість моделі.

Напишіть відгук

Ваша пошт@ не публікуватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*

Можна використовувати XHTML теґи та атрибути: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>