2.1. Дослідження можливості використання психологічних характеристик вступників та балів їхніх сертифікатів ЗНО для оцінки майбутніх результатів навчання

Рис. 2.3. Коефіцієнти кореляції (KKR) між успішністю навчання (SS) та з показниками, що характеризують здатність до навчання для студентів додаткової групи (без врахування ЗНО з математики)

Для основної групи студентів на рівні університету в цілому значимим є зв’язок успішності навчання з коефіцієнтом інтелектуального розвитку KKR = 0,3 (0,2774); з балами сертифікатів ЗНО з математики KKR = 0,6 (0,5715); з конкурсним балом KKR = 0,7 (0,6886). Отже, вказані показники (чинники) є значущими під час прогнозування успішності навчання майбутніх студентів. Можна стверджувати, що чим більші бали за цими показниками має абітурієнт, тим успішніше він буде навчатися в університеті.

Що стосується впливу рівня креативності на успішність навчання, то в середньому по університету цей вплив можна не враховувати, оскільки KKR = 0,2 (0,1682). Однак для студентів факультетів МЕВ та КіМБ цей зв’язок ігнорувати недоцільно, оскільки KKR для них дорівнює 0,3 (0,2888) та 0,3 (0,3445), відповідно. Для вступників на спеціальності цих факультетів існує зв’язок рівня креативності та успішності навчання в університеті.

Наявність стохастичних зв’язків між значеннями перерахованих вище чинників здатності до навчання та успішності навчання дає надію формування такого інтегрального показника, значення якого однозначно вказувало б прогнозний рівень успішності навчання кожного студента в університеті.

Значення коефіцієнтів кореляції вказує на нерівнозначний вплив чинників на успішність, що визначає різну вагу кожного із чинників на значення інтегрального показника. Інтегральний показник може бути розрахований із використанням алгоритму, який було запропоновано в роботі [8].

Використання цього алгоритму не передбачає перевірку внутрішніх зв’язків між показниками, що, на думку автора, є недоліком. Ігнорування цих зв’язків призводить до завищення значення інтегрального показника за рахунок часткового дублювання впливу пов’язаних між собою показників.

З огляду на це, проведемо аналіз зв’язку IQ з балами сертифіката ЗНО з математики (ZМАТ) та конкурсним балом (КВ). Сутнісний аналіз підказує, що такий зв’язок має бути. Результати розрахунку коефіцієнта кореляції подано в табл. 2.7.

Напишіть відгук

Ваша пошт@ не публікуватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*

Можна використовувати XHTML теґи та атрибути: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>