2.1. Дослідження можливості використання психологічних характеристик вступників та балів їхніх сертифікатів ЗНО для оцінки майбутніх результатів навчання

Математика проміж інших займає, на погляд автора, особливу позицію, її вивчення формує у людини логічність та послідовність мислення, відчуття необхідності та вміння обґрунтовувати свої судження та висновки. Отже, якщо вступник має високі бали ЗНО з математики це його характеризує як особистість, що здатна логічно та доказово мислити. Така характеристика вкрай необхідна для успішності навчання майже у будь-якій галузі знань. Тому бали ЗНО з математики пропонуються як один із показників, що впливають на здатність до навчання (ЗМАТ).

Отже, визначено коло показників (чинників) значення яких, на погляд автора, характеризують особистість з точки зору її здатності до навчання:

· коефіцієнт інтелектуального розвитку (IQ);

· рівень креативності (CL);

· рівня емоційного інтелекту (ЕQ);

· конкурсний бал (КВ);

· кількість балів сертифіката ЗНО з математики (ZМАТ).

Цей перелік не є вичерпним, зрозуміло, що на здатність до навчання впливає ще багато інших чинників, але в даному дослідженні будуть розглянуті виключно ці.

В якості результатів навчання кожного студента були враховані середні бали його успішності упродовж трьох років навчання в університеті (SS).

Система оцінювання сформованості компетентностей у кожного студента в університеті спрямована на забезпечення академічної доброчесності. Згідно з анонімним опитуванням, 95 % студентів вважають оцінювання в університеті об’єктивним [4], оскільки забезпечується тим, що у нас всі іспити письмові з обов’язковим шифруванням відповідей, таким чином викладачеві складно порушувати доброчесність. До того ж студенти мають право на апеляцію і активно цим користуються.

З метою підсилення контролю за об’єктивністю оцінювання результатів навчання в університеті після кожної сесії вибірково по 10 % предметів здійснюється ректорський контроль. Практично це додатковий іспит із використанням завдань, яких не було на основному іспиті. Порівняння оцінок студентів з основного іспиту з оцінками ректорського контролю дає можливість зробити деяке оцінювання якості викладання та об’єктивності оцінювання результатів навчання конкретним викладачем.

Згідно з рішенням ректорату, допускається максимальне відхилення цих оцінок на 15 %. Якщо в середньому відхилення перевищує цей ліміт, робота такого викладача ставиться на контроль. Комісія перевіряє контент дисципліни в системі ПНС, методичні розробки щодо практичної складової навчального процесу. Крім того, іспити з предметів цього викладача підлягають обов’язковому контролю в наступну сесію. У разі повторного порушення ліміту ректорат ставить питання перед відповідним деканом та завідувачем кафедри про розривання контракту із даним викладачем.

Отже, вся система контролю об’єктивності оцінювання результатів навчання в цілому з високим ступенем надійності дає позитивні результати.

Напишіть відгук

Ваша пошт@ не публікуватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*

Можна використовувати XHTML теґи та атрибути: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>