Серед особистісних компетентностей, що затребувані для цих освітніх програм, є «уміння працювати з великим обсягом інформації», яка не входила в перелік ані для менеджерів, ані для ІТ-спеціалістів.
Наступними за популярністю в оголошеннях щодо вакансій йдуть освітні програми, що згруповані зі спеціальністю «Маркетинг». До цієї групи належать спеціальності та освітні програми: «Маркетинг», «Реклама та PR» та «Медіакомунікації».
У контент-аналізі були використані оголошення про вакансії на посади:
· інтернет-маркетолог;
· маркетолог;
· PR-manager;
· маркетолог-аналітик;
· мерчендайзер;
· менеджер із продажу та маркетингу;
· менеджер із просування;
· фахівець контекстної реклами;
· менеджер з асортименту;
· арт-директор у рекламному агентстві.
У табл. Д.7 згруповані професійні компетентності, які вважаються роботодавцями найбільш затребуваними згідно із середнім за роками відсотком оголошень.
Десять найбільш затребуваних професійних компетентностей:
- Користувач ПК – 42,30 %.
- Знання роботи в інтернеті – 33,07 %.
- Досвідчений користувач Excel – 26,53 %.
- 1С – 16,03 %.
- Володіння англійською мовою – 18,87 %.
- Основи інтернет-маркетингу – 15,87 %.
- Планування маркетингової політики (цінової та асортиментної) – 14,45 %.
- Методи дослідження ринку (збору та аналізу інформації) – 13,27 %.
- Вміння користуватися соціальними мережами – 12,93 %.
- HTML, PHP, JS – 13,17 %.