1.6. Аналіз затребуваності компетентностей у розрізі груп спеціальностей

На дендрограмі видно, що виділено чотири кластери, які об’єднали освітні програми за критерієм подібності вимог роботодавців до особистісних компетентностей претендентів.

Перший кластер об’єднав наступні освітні програми:

· «Облік і аудит»;

· «Менеджмент»;

· «Економічна кібернетика і прикладна статистика»;

· «Міжнародні економічні відносини»;

· «Фінансовий менеджмент»;

· «Митна справа»;

· «Правове регулювання»;

· «Маркетинг, реклама та PR, медіа комунікації»; · «Економіка підприємства».

Другий кластер об’єднує такі освітні програми, як:

· «Банківська справа»;

· «Управління нерухомістю»; · «Управління персоналом»;

· «Управління соціальною сферою».

Третій кластер об’єднує такі освітні програми, як:

· «Комп’ютерні науки»; · «Логістика»; · «Туризм».

Четвертий кластер складається з однієї освітньої програми: · «Технології електронних мультимедійних видань».

Таким чином об’єдналися освітні програми за ознакою подібності вимог роботодавців до наявності у претендентів відповідних особистісних компетентностей. Врахування такого поділу дозволяє суттєво підвищити якість методичної роботи, що спрямована на формування відповідних особистісних компетентностей. Для студентів та абітурієнтів також корисний результат такого аналізу. Його врахування дозволить кожному з них на основі самоаналізу обрати для себе найбільш прийнятну освітню програму.

Використання цієї таблиці дозволить абітурієнту провести самоаналіз для оцінювання найбільш адекватної для нього освітньої програми. Бо у ній зведені побажання роботодавців до кандидатів на те або інше робоче місце, яке відповідає тій або іншій освітній програмі. Якщо ієрархія особистісних компетентностей, що складена самим абітурієнтом, співпадає з вимогами роботодавців, то це свідчить про те, що даний конкретний абітурієнт уже має перший позитивний результат в отриманні робочого місця, яке відповідає даній освітні програмі. Залишається тільки підтвердити реальність власної оцінки особистісних компетентностей та набути необхідних професійних компетентностей.

Проведений аналіз дозволяє також сформувати аналогічну таблицю за професійними компетентностями (табл. 1.19). Під час формуванні цієї таблиці не враховувалися освітні програми з ІТ-технологій та мультимедійних видань, оскільки їхні професійні компетентності кардинально відрізняються від всіх інших, за яким готуються фахівці в ХНЕУ ім. С. Кузнеця. Крім того, в таблицю заносилися відсотки оголошень, у яких вимагалася та або інша компетентність з округленням до цілих для зручності.

Напишіть відгук

Ваша пошт@ не публікуватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*

Можна використовувати XHTML теґи та атрибути: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>