Десять найбільш затребуваних професійних компетентностей відповідно до відсотків наявності в оголошеннях у середньому у 2016 – 2018 рр. у формулюваннях оголошень:
- Досвідчений користувач ПК – 34 %.
- Володіння англійською мовою – 13,1 %.
- Навички ведення переговорів, у т. ч. на високому рівні – 6 %.
- Знання нормативно-правових актів у торговельній діяльності – 5,95 %.
- Навички використання Gemius – 5,95 %.
- Управлінські навички: планування, організація та координація заходів – 5 %.
- Знання 1С 8 – 4,8 %.
- Навички використання CRM-систем – 3,8 %.
- Навички формування клієнтської бази – 3,6 %.
- Навички аналізу ринку – 3,4 %.
Цей перелік має бути уточнений за безпосереднього спілкування з роботодавцями для того, щоб було більш чітко зрозуміло, яким чином будувати навчальний процес, аби випускники університету за зазначеними освітніми програмами мали більше шансів отримати перше робоче місце.
У табл. Д.2 згруповані особистісні компетентності, які вважаються роботодавцями найбільш затребуваними згідно із середнім за роками відсотком оголошень.
Шість найбільш затребуваних особистісних компетентностей:
- Комунікабельність – 21,7 %.
- Відповідальність – 20,4 %.
- Орієнтація на результат – 12,4 %.
- Аналітичне мислення – 7,5 %.
- Уважність, педантичність, прискіпливість – 7,4 %.
- Активність, енергійність – 7,2 %.
Порівняно з узагальненим за всіма освітніми програмами переліком особистісних компетентностей у цьому переліку практично немає змін. Роботодавці з групи освітніх програм «Менеджмент» вважають головними ті самі особистісні компетентності з деякою зміною відсотків.
Згідно із табл. 1.12 наступними за популярністю в оголошеннях щодо вакансій йдуть освітні програми з галузі знань «Інформаційні технології».
У контент-аналізі були використані оголошення про вакансії на посади:
· програміст;
· фахівець із тестування;
· адміністратор баз даних;
· системний адміністратор;
· розробник програмного забезпечення; · аналітик комп’ютерних систем.