У табл. Д.32 згруповані особистісні компетентності, які вважаються роботодавцями найбільш затребуваними згідно із середнім за роками відсотком оголошень.
Шість найбільш затребуваних особистісних компетентностей:
- Відповідальність – 30,9 %.
- Організованість і вміння планувати – 30,4 %.
- Бажання розвиватися – 26,4 %.
- Креативність (творче мислення) – 22,3 %.
- Уміння слухати й чути співрозмовника 15,0 %
- Художній смак і почуття стилю – 14,1 %.
Наступними є освітні програми «Економічна кібернетика» та «Бізнес статистика і аналітика».
У контент-аналізі були використані оголошення про вакансії на посади:
· економісти-аналітики;
· економісти великих виробничих об’єднань;
· керівники малого підприємства;
· бізнес-аналітики та аналітики в галузі data science; · консультант 1С.
У табл. Д.33 згруповані професійні компетентності, які вважаються роботодавцями найбільш затребуваними згідно із середнім за роками відсотком оголошень.
Десять найбільш затребуваних професійних компетентностей:
- Високий рівень комп’ютерної грамотності / знання ПК – 39,45 %.
- Знання 1С8 та 1С7 – 17,96 %.
- Володіння англійською мовою – 18,39 %.
- Знання методів оброблення статичних даних та прогнозування – 13,23 %.
- Моделювання та аналіз бізнес-процесів 12,77 %
- Знання бухгалтерського та управлінського обліку – 8,2 %.
- Здатність розрахувати собівартість продукції – 7,7 %.
- Розуміння принципів складання фінансової й управлінської звітності – 7,44 %.
- Ведення документації 6,38 %
- Збір та аналіз звітування з різних систем (МТ4, СРМ, ЕРП Axapta) 6,38 %
У табл. Д.34 згруповані особистісні компетентності, які вважаються роботодавцями найбільш затребуваними згідно із середнім за роками відсотком оголошень.
Шість найбільш затребуваних особистісних компетентностей:
- Аналітичне мислення – 27,10 %.
- Уважність, педантичність, прискіпливість – 25,15 %.
- Відповідальність – 21,77 %.
- Комунікабельність – 19,16 %.
- Орієнтація на результат – 10,47 %.
- Точність і акуратність – 8,81 %.
Проведений аналіз дозволяє синтезувати таблицю ієрархії особистісних компетентностей у розрізі освітніх програм (табл. 1.18). Слід зауважити, що в таблицю заносилися відсотки оголошень, у яких вимагалася та чи інша особистісна компетентність з округленням до цілих для зручності.