1.6. Аналіз затребуваності компетентностей у розрізі груп спеціальностей

У табл. Д.32 згруповані особистісні компетентності, які вважаються роботодавцями найбільш затребуваними згідно із середнім за роками відсотком оголошень.

Шість найбільш затребуваних особистісних компетентностей:

  1. Відповідальність – 30,9 %.
  2. Організованість і вміння планувати – 30,4 %.
  3. Бажання розвиватися – 26,4 %.
  4. Креативність (творче мислення) – 22,3 %.
  5. Уміння слухати й чути співрозмовника 15,0 %
  6. Художній смак і почуття стилю – 14,1 %.

Наступними є освітні програми «Економічна кібернетика» та «Бізнес статистика і аналітика».

У контент-аналізі були використані оголошення про вакансії на посади:

· економісти-аналітики;

· економісти великих виробничих об’єднань;

· керівники малого підприємства;

· бізнес-аналітики та аналітики в галузі data science; · консультант 1С.

У табл. Д.33 згруповані професійні компетентності, які вважаються роботодавцями найбільш затребуваними згідно із середнім за роками відсотком оголошень.

Десять найбільш затребуваних професійних компетентностей:

  1. Високий рівень комп’ютерної грамотності / знання ПК – 39,45 %.
  2. Знання 1С8 та 1С7 – 17,96 %.
  3. Володіння англійською мовою – 18,39 %.
  4. Знання методів оброблення статичних даних та прогнозування – 13,23 %.
  5. Моделювання та аналіз бізнес-процесів 12,77 %
  6. Знання бухгалтерського та управлінського обліку – 8,2 %.
  7. Здатність розрахувати собівартість продукції – 7,7 %.
  8. Розуміння принципів складання фінансової й управлінської звітності – 7,44 %.
  9. Ведення документації 6,38 %
  10. Збір та аналіз звітування з різних систем (МТ4, СРМ, ЕРП Axapta) 6,38 %

У табл. Д.34 згруповані особистісні компетентності, які вважаються роботодавцями найбільш затребуваними згідно із середнім за роками відсотком оголошень.

Шість найбільш затребуваних особистісних компетентностей:

  1. Аналітичне мислення – 27,10 %.
  2. Уважність, педантичність, прискіпливість – 25,15 %.
  3. Відповідальність – 21,77 %.
  4. Комунікабельність – 19,16 %.
  5. Орієнтація на результат – 10,47 %.
  6. Точність і акуратність – 8,81 %.

Проведений аналіз дозволяє синтезувати таблицю ієрархії особистісних компетентностей у розрізі освітніх програм (табл. 1.18). Слід зауважити, що в таблицю заносилися відсотки оголошень, у яких вимагалася та чи інша особистісна компетентність з округленням до цілих для зручності.

Напишіть відгук

Ваша пошт@ не публікуватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*

Можна використовувати XHTML теґи та атрибути: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>