Маркетингові дослідження професійних компетентностей доцільно доповнювати вивчення потреб роботодавців у особистісних компетентностях майбутніх фахівців, оскільки синергетичне їх поєднання є безумовним пріоритетом у процесі управління підготовкою сучасного професіонала. Без такого маркетингового аналізу неможливо приймати управлінські рішення з коригу вання контенту дисциплін, що складають навчальний план з відповідної освітньої програми та визначити перелік методик, які дозволяють формувати у студента ту чи іншу компетентність.
Аналіз змісту оголошень дозволяє з’ясувати множину найбільш затребуваних професійних та особистісних компетентностей у розрізі галузей знань, спеціальностей та освітніх програм.
Кількісний аналіз вакансій у цьому розрізі показав, що перше місце за популярністю посідає група освітніх програм із менеджменту (див. табл. 1.12).
Саме тому розпочнемо з неї.
У цю групу входять освітні програми: «Менеджмент організацій і адміністрування», «Менеджмент інноваційної діяльності», «Бізнес-Адміністрування», «Адміністративний менеджмент», «Управління проектами».
У контент-аналізі були використані оголошення про вакансії на посади:
· менеджер проектів;
· менеджер із продажу;
· менеджер із роботи із клієнтами;
· бренд-менеджер;
· продакт-менеджер;
· адміністратор;
· офіс-менеджер;
· менеджери-аналітики;
· керівники адміністративних служб.
У табл. Д.1 в додатку Д згруповані професійні компетентності, якими мають володіти, на думку авторів оголошень, претенденти на зазначені вакансії.