1.5. Аналіз вимог роботодавців у розрізі груп спеціальностей

Отже, стосовно відсотків в оголошеннях ієрархія особистісних компетентностей має такий вигляд:

  1. «відповідальність» – 25,6 %;
  2. «комунікабельність» – 23,5 %;
  3. «аналітичність мислення» – 14,1 %;
  4. «уважність, педантичність, прискіпливість» – 11,87 %;
  5. «орієнтація на результат» – 11,42 %;
  6. «стресостійкість» – 8,23 %.

Порівняно з попередніми дослідженнями особистісна компетентність «аналітичність мислення» вийшла на третє місце, що потребує запровадження відповідних методик формування цієї компетентності в навчальному процесі.

Аналіз показує, що особистісні компетентності, які теоретично є найбільш цінними, в оголошеннях мають низькі рангові показники. Наприклад, «інноваційність» в оголошеннях 2016 – 2018 рр. мають ранги від 23 до 37 з 54 можливих рангів. Не менш важлива компетентність «уміння розбиратися в новітніх технологіях» у цих оголошеннях має ранги 33 – 43. Такі рангові показники можна пояснити тим, що роботодавці шукають фахівців із зазначеними особистісними компетентностями не через оголошення, а іншими заходами. Наприклад, через творчі конкурси.

Фахівці з компетентністю «активна життєва позиція» також мало цікавлять роботодавців, згідно з аналізом вона має ранги 15 – 40.

Однак під час аналізу оголошень у розрізі галузей знань, спеціальностей та освітніх програм ієрархія особистісних компетентностей змінюється, що буде продемонстровано в підрозділі 1.6.

Отже, за результатами проведених досліджень можна зробити висновок про те, що аналіз оголошень не може бути вичерпним методом оцінювання ринку праці для виявлення особистісних компетентностей майбутніх фахівців.

Менеджменту закладів вищої освіти необхідно здійснювати постійний взаємозв’язок із роботодавцями, що дозволить приймати обґрунтовані управлінські рішення з формування актуальних і пріоритетних компетентностей та моделей поведінки у студентів певних спеціальностей для підвищення їх затребуваності на ринку праці й формування іміджу закладів освіти як прогресивних і професійних установ щодо підготовки висококваліфікованих фахівців.

 

 

 

Напишіть відгук

Ваша пошт@ не публікуватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*

Можна використовувати XHTML теґи та атрибути: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>