1.4. Аналіз ринку праці та оцінювання популярності спеціальностей та освітніх програм

Аналіз ринку праці дозволив кількісно оцінити на скільки «недооцінені» або «переоцінені» абітурієнтами спеціальності та освітні програми.

Підтверджено, що на сучасному етапі розвитку суспільства прийняття рішення під час вибору спеціальності, освітньої програми здійснюється не за критерієм «ціна – якість», або «вимогами ринку праці», а віртуальною можливістю самовиразитися, або показати оточенню свою віртуальну успішність.

Спираючись на результати проведених досліджень, можливо запропонувати здійснення таких управлінських заходів:

· для закладів вищої освіти: постійно проводити моніторинг оцінювання популярності спеціальностей та освітньо-професійних програм, за результатами якого розробляти стратегічні й тактичні плани з популяризації певних спеціальностей; застосовувати засоби комунікацій, які є популярними серед молоді; використовувати контент, який є близьким абітурієнтам і може їх зацікавити; залучати не тільки професійні маркетингові агентства для популяризації закладів вищої освіти, спеціальностей та освітньо-професійних програм, а й самих студентів, що підвищить довіру абітурієнтів і може змінити їх ставлення до місця і спрямованості навчання; проводити школи абітурієнта з використанням квестів, тренінгів, бізнес-симуляцій за напрямами, що можуть їх зацікавити якнайбільше;

· для органів державного управління: виділяти більше бюджетного фінансування для «недооцінених» спеціальностей та зменшувати фінансування для «переоцінених» спеціальностей, що дозволить суттєво вплинути на сукупні попиті і пропозицію на ринку праці; встановлювати більш високі кількісні конкурсні межі в балах для «переоцінених» спеціальностей і навпаки для «недооцінених» на період, коли ринок праці секторально зміниться з попитообмеженого на ресурсообмежений для певних спеціальностей.

Напишіть відгук

Ваша пошт@ не публікуватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*

Можна використовувати XHTML теґи та атрибути: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>