1.4. Аналіз ринку праці та оцінювання популярності спеціальностей та освітніх програм

Недооцінені спеціальності, освітні програми: «Менеджмент»; «Облік і аудит»; «Економічна кібернетика та прикладна статистика»; «Управління нерухомістю».

Переоцінені спеціальності, освітні програми: «Маркетинг, реклами та PR, медіакомунікації»; «Міжнародні економічні відносини»; «Туризм, готельне господарство»; «Митна справа»; «Управління соціальною сферою»; «Правове регулювання економікою».

Аналіз показав, що з 17 спеціальностей та освітніх програм, які були досліджені, шість були суттєво переоцінені абітурієнтами та їхніми батьками. Інакше кажучи, під час вибору спеціальності або освітньої програми абітурієнти керувалися не прагматичною можливістю працевлаштування, а віртуальною можливістю самовиразитися, або показати оточенню свою успішність.

Такий висновок підтверджується аналізом даних табл. 1.12, де представлені відсотки оголошень, у яких вимагається наявність досвіду роботи як мінімум три роки. Як правило, відсоток оголошень за переоціненими освітніми програмами, де вимагається досвід роботи три і більше років, сягає від 30 до 50 одиниць. Отже, перспектива працевлаштування за спеціальність після закінчення університету є ілюзорною.

Прагматичний висновок для маркетингової служби університету полягає в тому, що за цими спеціальностями та освітніми програмами профорієнтаційна робота має бути спрямована на переконання абітурієнтів у тому, що вони, дійсно, є найбільш престижними.

За всіма іншими спеціальностями та освітніми програмами також потрібно спрямувати роботу головним чином не на можливість працевлаштування, а на формування у спільноти впевненості в їх престижності. Під час формування ціни для контрактної форми навчання також важливо враховувати той факт, що за «переоціненими» спеціальностями та освітніми програмами розмір ціни не відіграє вирішальної ролі для абітурієнтів.

Висновки, які були зроблені, стосуються в основному абітурієнтів, що орієнтуються на ХНЕУ ім. С. Кузнеця. Для оцінювання ситуації в цілому по Україні було зроблено аналіз даних колонок 4 та 9 (табл. 1.13), який показав, що склад груп спеціальностей та освітніх програм за своєю структурою дещо змінюються.

Група переоцінених спеціальностей, освітніх програм збільшується за рахунок освітніх програм галузі знань «Інформаційні технології».

Група адекватно оцінених спеціальностей, освітніх програм зменшується до однієї – «Логістика», тоді як інші із цієї групи переходять до групи недооцінених.

Однак, слід зазначити, що висновки за розподілом на групи спеціальностей, освітніх програм на рівні України в цілому не повною мірою коректні. Застереження полягає в тому, що розподіл заяв по всій країні накладається тільки на вакансії по областям, що зв’язані з Харківською згідно з табл. 1.10.

Напишіть відгук

Ваша пошт@ не публікуватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*

Можна використовувати XHTML теґи та атрибути: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>