У відносному вимірі вага вакансій за освітніми програмами «Інформаційні технології» залишилася без змін на рівні 11,9 %. На один відсоток зросла вага кількості вакансій за освітніми програми «Облік і аудит». Та на 1,3 % зросла вага кількості вакансій за освітніми програми з «Економічної кібернетики».
Зросли також пропозиції вакансій за цей період за освітніми програми «Логістика». Вага вакансій за цими освітніми програмами зросла у 2018 році стосовно 2017 року з 2,9 % до 4,1 %, а в натуральному вимірі зростання було з 5 422 вакансії у 2017 році до 5 965 вакансій у 2018 році.
Цими даними деякою мірою характеризується ринок праці в Харківському регіоні. І тому їх слід взяти за основу тактичних планів профорієнтаційної роботи, формування іміджу університету та напрямів його розвитку.
На перший погляд, це природній висновок, адже університет в решті-решт готує професійні кадри для ринку праці, але, практика показує, що в нашому суспільстві наразі чинник потреб ринку праці відходить на другий план під час вибору спеціальності та університету. Більш вагому роль у цьому процесі починають відігравати потреби особистості в самовираженні, самоствердженні, тобто кожен хоче бути значущим.
Бажання абітурієнта та його батьків самовиразитися, стати більш значущими в очах інших сьогодні обов’язково необхідно враховувати під час проведення профорієнтаційної роботи, формування іміджу університету та розроблення змісту і форм навчально-методичної та виховної роботи. Потрібно проводити такі заходи, які допомагають нашим майбутнім студентам та їхнім батькам самоствердитися в очах інших.
Для того, щоб оцінити реальний вплив показників ринку праці на вибір абітурієнтами спеціальності та освітніх програм, порівняємо кількість вакансій на ринку праці з кількістю заяв, що подані до університету у відповідному розрізі. Крім того, із сайту «Вступ.ОСВІТА.UA – Вступ на бакалаврат» взято дані за кількістю заяв абітурієнтів у 2019 році за спеціальностями в цілому по Україні (виділення кількості заяв за освітніми програмами здійснено пропорційно цьому розподілу по університету). Усі фактичні дані наведені в табл. 1.13.