1.3. Оцінювання обсягу освітянського ринку

Такі результати свідчать не тільки про високу конкурентоздатність ЗВО Харківської області, а й про відносно розвинутий ринок праці області.

Досвід проходження міжнародної акредитації свідчить про значну увагу, яку приділяють міжнародні агенції якості вищої освіти до співпраці університетів з роботодавцями та інституціями, що займаються дослідженнями сучасного стану ринків праці і прогнозуванням змін у цій сфері.

Така підвищена увага обумовлена реальними потребами суспільства, оскільки прогресивний розвиток будь-якої соціально-економічної системи неможливий без гармонізації поточних та стратегічних потреб ринку праці та кількості й необхідної якості відповідних фахівців із вищою освітою.

Концептуальні засади розвитку ХНЕУ ім. С. Кузнеця та стратегічний план розвитку, що були прийняті КТК ще у 2000 році, передбачали системне дослідження ринку праці та відповідні корегування змісту навчальних програм. Організаційно такі дослідження забезпечуються «Відділом забезпечення якості освіти та інноваційного розвитку» та «Відділом працевлаштування». Дослідження оформлюються у вигляді річних звітів і доводяться до Гарантів (керівників проектних груп, робочих груп, груп забезпечення) окремих освітніх програм, керівництва кафедр та факультетів.

Вони доповнюють отримані дані своїми власними дослідженнями у звуженому (спеціалізованому) секторі ринку праці через конкретних роботодавців із метою корегування змісту програм окремих дисциплін та відповідного корегування переліку професійних компетентностей, які мають бути сформовані у студентів.

Отже, для актуалізації процесу підготовки фахівців та отримання стійких корисних результатів запроваджених управлінських заходів доцільно проводити аналіз об’яв на сайтах rabota.ua, work.ua, jobs.ua та подібних, проводити систематичні зустрічі з роботодавцями, випускниками відповідних освітніх програм. Це дозволить оперативно коригувати зміст програм та планів підготовки фахівців згідно з вимогами ринку праці. Як тактичні заходи з менеджменту навчального процесу слід запропонувати розширення використання бізнес-симуляцій, кейс-стаді, які враховують реальні ситуації, які виникають у процесі управління підприємствами й організаціями. Впровадження саме таких управлінських заходів дозволить розробляти й щорічно удосконалювати контент дисциплін, які входять до навчальних планів відповідних освітніх програм. Цей контент має бути інформаційною основою формування необхідних компетентностей у студентів, виявлених у результаті маркетингових досліджень та актуальних для певних посад з урахуванням сучасних тенденцій на ринку праці.

 

Напишіть відгук

Ваша пошт@ не публікуватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*

Можна використовувати XHTML теґи та атрибути: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>