Такі результати свідчать не тільки про високу конкурентоздатність ЗВО Харківської області, а й про відносно розвинутий ринок праці області.
Досвід проходження міжнародної акредитації свідчить про значну увагу, яку приділяють міжнародні агенції якості вищої освіти до співпраці університетів з роботодавцями та інституціями, що займаються дослідженнями сучасного стану ринків праці і прогнозуванням змін у цій сфері.
Така підвищена увага обумовлена реальними потребами суспільства, оскільки прогресивний розвиток будь-якої соціально-економічної системи неможливий без гармонізації поточних та стратегічних потреб ринку праці та кількості й необхідної якості відповідних фахівців із вищою освітою.
Концептуальні засади розвитку ХНЕУ ім. С. Кузнеця та стратегічний план розвитку, що були прийняті КТК ще у 2000 році, передбачали системне дослідження ринку праці та відповідні корегування змісту навчальних програм. Організаційно такі дослідження забезпечуються «Відділом забезпечення якості освіти та інноваційного розвитку» та «Відділом працевлаштування». Дослідження оформлюються у вигляді річних звітів і доводяться до Гарантів (керівників проектних груп, робочих груп, груп забезпечення) окремих освітніх програм, керівництва кафедр та факультетів.
Вони доповнюють отримані дані своїми власними дослідженнями у звуженому (спеціалізованому) секторі ринку праці через конкретних роботодавців із метою корегування змісту програм окремих дисциплін та відповідного корегування переліку професійних компетентностей, які мають бути сформовані у студентів.
Отже, для актуалізації процесу підготовки фахівців та отримання стійких корисних результатів запроваджених управлінських заходів доцільно проводити аналіз об’яв на сайтах rabota.ua, work.ua, jobs.ua та подібних, проводити систематичні зустрічі з роботодавцями, випускниками відповідних освітніх програм. Це дозволить оперативно коригувати зміст програм та планів підготовки фахівців згідно з вимогами ринку праці. Як тактичні заходи з менеджменту навчального процесу слід запропонувати розширення використання бізнес-симуляцій, кейс-стаді, які враховують реальні ситуації, які виникають у процесі управління підприємствами й організаціями. Впровадження саме таких управлінських заходів дозволить розробляти й щорічно удосконалювати контент дисциплін, які входять до навчальних планів відповідних освітніх програм. Цей контент має бути інформаційною основою формування необхідних компетентностей у студентів, виявлених у результаті маркетингових досліджень та актуальних для певних посад з урахуванням сучасних тенденцій на ринку праці.