1.2. Аналіз кількісних характеристик системи освіти в Україні

Виховну роботу також за бажанням можна проводити на високому рівні.

Однак така форма організації навчального процесу відриває дітей від сімейного укладу, від залучення їх до домашньої праці, від життя інтересами сім’ї і, отже, соціально дезорієнтує дітей. Крім того, така форма може залишити наші села без молоді.

Але слід ураховувати, що також потрібно надати дітям з інноваційними здібностями можливість активно розвиватися у творчому оточенні, що можна забезпечити у спеціалізованих інтернатах на рівні старшої школи.

Крім того, необхідно враховувати, що фінансування ЗНЗ здійснюється з місцевих бюджетів, наповнення яких буде залежати від успіхів у реалізації реформи з децентралізації влади.

Отже, під час вибору тієї чи іншої моделі слід брати до уваги соціальні наслідки, які важко виміряти кількісно, але вони можуть спрацьовувати у стратегічному вимірі або на процвітання держави, або на її занепад. Однак первинність соціальної складової у процесі вибору моделі зовсім не виключає врахування економічного критерію, який передбачає в кожному конкретному випадку розрахунки наведених характеристик для того, щоб оцінити витрати на ту або іншу модель для прийняття кінцевого рішення.

У будь-якому разі зниження контингенту учнів ЗНЗ до рівня приблизно 4 млн учнів та існування такого рівня впродовж десяти років не залишають іншого виходу як скорочення кількості відповідних закладів освіти. За такого розвитку подій необхідно розробити найбільш ефективний сценарій такого скорочення з вибором найбільш адекватної моделі.

Якщо виходити з того, що станом на 2025 рік співвідношення між учнями та вчителями не зміниться й залишиться на рівні дев’ять учнів на одного вчителя (значення для 2018 р.), то для майбутнього контингенту 3 673,4 тис. учнів буде потрібно 408 тис. вчителів, а за існуючого у 2018 році середнього наповнення шкіл 261 учнів на один ЗНЗ буде потрібно 14 тис. шкіл. Очевидно, що структура скорочення шкіл має залежати від кількості учнів у регіоні, місті, селі та топографії їх розміщення.

Зрозуміло, що скорочення контингенту учнів ЗНЗ не може не торкнутися контингенту студентів ЗВО.

Напишіть відгук

Ваша пошт@ не публікуватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*

Можна використовувати XHTML теґи та атрибути: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>